Fortbildning för rektorer med fokus på utveckling av IM
Skolverket bjuder in huvudmän och rektorer till fortbildning med fokus på utveckling av gymnasieskolans introduktionsprogram (IM). Under två dagar får deltagarna kunskap, stöd och möjlighet till erfarenhetsutbyte för att stärka arbetet med IM.
Under fortbildningen får huvudmän och rektorer möjlighet att tillsammans utveckla gymnasieskolans introduktionsprogram (IM). Ni får stöd och kunskap kring styrning, kvalitet och utvecklingsarbete kopplat till IM, med utgångspunkt i era egna behov. Innehållet knyts till regleringen av IM och framgångsfaktorer inom det nationella kvalitetssystemet (NKS). Fortbildningen ger också möjlighet till erfarenhetsutbyte och nätverkande mellan olika professioner. Huvudman och rektor anmäler sig tillsammans.
Varmt välkomna att utveckla era introduktionsprogram tillsammans med oss!
Målgrupp
Huvudmän och rektorer med ansvar för gymnasieskolans introduktionsprogram.
Deltagandet förutsätter att ni anmäler er och deltar i par; en huvudman (exempelvis skolchef, förvaltningschef, politiker) och en rektor, samt eventuellt ytterligare en rektor eller en biträdande rektor, som har ansvar för IM.
Kontakt
Vid frågor mejla till undervisningsråd Camilla Holmberg, Camilla.holmberg@skolverket.se.