Förberedelser på skolnivå inför digitala nationella prov – webbinarium 6 februari

På det här webbinariet pratar vi om föreskrifter, provorganisation och administration av proven. Vi tar också upp vilka tekniska förutsättningar som behöver finnas på plats inför provgenomförandet.

Tid och plats

Webbinariet kommer att genomföras vid tre olika tillfällen med samma innehåll så du kan välja ett tillfälle som passar dig.

Datum: Torsdag den 6 februari klockan 13.00-14.30.

Plats: Webbinariet sänds live via Teams.

Fram till och med klockan 16.00 går det att gå in i sändningen och spola tillbaka för att se programpunkterna som varit tidigare.

Delta

Du behöver inte anmäla dig i förväg.

Anslut till webbinariet Länk till annan webbplats.

När du deltar i en aktivitet som anordnas av Skolverket samlar vi in dina uppgifter som visas i Teams såsom ditt namn och din e-postadress. Du hittar mer information på sidan om Skolverkets hantering av personuppgifter.

Så hanterar Skolverket personuppgifter

Målgrupp

Webbinariet riktar sig till dig som ska

  • leda arbetet med att förbereda organisationen för digitala nationella prov.
  • förbereda tekniska förutsättningar på skolnivå.
  • administrera prov i Skolverkets provplattform.

Du kan vara rektor, skolchef, administratör, IKT-pedagog, teknikansvarig eller ha ett övergripande ansvar för digitala nationella prov på din skola.

Program

  • Administration i Skolverkets provplattform – Vilka arbetsuppgifter och behörigheter har rollerna rektor, skoladministratör och provadministratör? Under passet visar vi hur det ser ut i provplattformen och berättar om vilket stöd som finns.
  • Provorganisation och rutiner – Vi går igenom vad som är viktigt att tänka på när man skapar en provorganisation.
  • Teknik vid provgenomförandet – Vilka tekniska förutsättningar behöver finnas på plats? Vi informerar om inloggning, digitala enheter, skyddade personuppgifter, nedlåst läge och support.

Kontakt

Vid frågor mejla till peter.sandberg@skolverket.se

Senast uppdaterad 29 november 2024.