Välkommen till ett webbinarium den 9 februari. Det här är det första i en serie av tre webbinarier, som handlar om hur du som skolchef eller rektor med hjälp av lektorer kan identifiera och arbeta med undervisningsutmaningar i din verksamhet.
Webbinariet riktar sig till dig som är skolchef eller rektor. Det är både för dig som redan i dag arbetar i en verksamhet där det finns lektorstjänster och för dig som är intresserad av att i framtiden anställa en eller flera lektorer. Du som är biträdande rektor eller arbetar inom skolförvaltning och som är särskilt intresserad av innehållet kan också delta.
Det här webbinariet introducerar ett kartläggningsverktyg som kan användas i arbetet. De två efterföljande kommer att visa på exempel från olika verksamheter där lektorer och rektorer berättar om hur arbetet med kartläggningsverktyget kan konkretiseras i verksamheten. Detta arbete kan vara ett steg i att förverkliga en förskola och skola på vetenskaplig grund.
Under webbinariet kommer vi bland annat att ta upp frågor som:
Webbinariet lyfter både dilemman och goda exempel som påverkar uppdraget. Utöver presentationen finns utrymme för frågestund.
Webbinariet äger rum på Teams den 9 februari klockan 10.30–12.00. Sista anmälningsdag är den 2 februari.
Del två och tre av den här serien anordnas senare i vår:
Webbinarium den 14 mars – Identifiera utmaningar i undervisningen med hjälp av lektorer
Webbinarium den 20 april – Identifiera utmaningar i undervisningen med hjälp av lektorer
10.30 Skolverket inleder webbinariet. Bakgrund och statsbidrag för praktiknära forskning.
10.45 Föreläsning om kartläggningsverktyget, inklusive tid för frågor, Inger Eriksson, professor på Stockholms universitet och Örebro universitet.
11.55 Skolverket avslutar webbinariet.
Om du har frågor om webbinariet kan du mejla daniel.rosen@skolverket.se.