Hur går vi från analys av elevers visade matematikkunskaper till en utveckling av undervisningen i matematik? Välkommen till ett webbseminarium som inspirerar till hur undervisning i förskoleklass och åk 1–3 kan utformas så att yngre elever ges möjlighet att utveckla sitt matematiska tänkande.
Webbseminariet riktar sig till dig som undervisar i förskoleklass och åk 1–3 och därmed omfattas av Läsa, skriva, räkna – en garanti för tidiga stödinsatser.
Datum: tisdag 20 april 2021
Tid: kl. 13:00–16:00
Plats: digitalt (mer information kommer inför mötet)
Samma seminarium går även den 12 april och 28 april.
Inför seminariet
12.45 Logga in på Plattformen (se inbjudan via mail) via någon av webbläsarna Chrome eller Firefox
Program
13.00 – 13.20 Skolverket informerar om aktuellt material gällande garantin för tidiga stödinsatser.
13.20 – 14.00 Föreläsning med forskare.
Att utforma undervisning så att yngre elever ges möjlighet att utveckla sitt matematiska tänkande när det gäller att:
14.00 – 14.15 Paus
14.15 – 14.55 Föreläsning med forskare forts.
14.55 – 15.00 Paus
15.00 – 15.10 Introduktion till workshop
15.10 – 15.40 Workshop ”Hur går vi vidare?”
Att utforma, justera och utveckla min undervisning utifrån elevers visade kunskaper.
15.40 – 16.00 Skolverket sammanfattar och avslutar
Program att spara/skriva ut (pdf, 170 kB)
Om du har frågor om seminariet: matilda.ostman@skolverket.se
Om du har frågor om anmälan: skolverket@reachem.se