Lediga tjänster - svenska utlandsskolor

Du som söker en tjänst uppmärksammas på bestämmelsen i SFS 1994:519 § 22, www.riksdagen.se - Debatt&beslut/Rixlex.

Ansökan om tjänst ställs till skolans styrelse och sänds till den adress som anges i annonsen och ska vara styrelsen tillhanda senast det datum som anges i annonsen.

OBS! Inga handlingar ska sändas till Skolverket.

Du ska bifoga en meritförteckning avsedd för lärartjänst vid svensk utlandsskola. Länk till ansökningsblanketten här nedan.

Märk kuvertet "Ansökan om lärartjänst".

Blankett för ansökan om en tjänst vid Svensk utlandsskola (SUF)

Att arbeta vid en utlandsskola (SUF)


Vikarie i historia och geografi till svenska skolan i London

Svenska skolan i London erbjuder dig en stimulerande miljö med akademiskt högpresterande elever som drivs att viljan att lära sig mer och utvecklas som personer. Hos oss ges du möjlighet att fokusera på de pedagogiska delarna av läraryrket tillsammans med mycket kompetenta kollegor.

Svenska skolan i London söker inför vårterminen 2018 en föräldravikarie till gymnasiet, tjänsten är 100 % med undervisning i historia och kulturgeografi. Följande kurser ingår i tjänsten tillsammans med mentorskap för årskurs 3 tillsammans med en kollega:

  • Geografi 1 - enbart kulturgeografin (2 kursgrupper)
  • Historia 1b
  • Historia 2a (2 kursgrupper)
  • Kultur- och Idéhistoria

Vi vill att du har följande kvalifikationer och kompetensområden:

Krav Meriterande
Behörighet och legitimation i ämnet historia på gymnasienivå. Erfarenhet av undervisning på gymnasiet och av ämnesintegration
Kompetens inom (kultur)geografi Behörighet i ämnet geografi
Goda kunskaper i engelska Erfarenhet av att bo och arbeta utomlands
Besitter ett elevcentrerat förhållningssätt Vana av att arbeta digitaliserat och erfarenhet av att arbeta med SchoolSoft
Förmåga att självständigt och i samråd med kollegor kunna planera, utföra och prioritera arbetet på ett effektivt sätt Erfarenhet av att planera och genomföra pedagogiska studiebesök
Vana av att arbeta med formativ bedömning som en naturlig del av undervisningen i klassrummet Flexibel grundinställning och god ansvarskänsla

Som lärare på skolan kommer du att ingå i en personalgrupp bestående av både engelsk- och svenskspråkiga kollegor med stort engagemang och ansvarstagande. Stor vikt kommer därför läggas vid personlig lämplighet.

De sökande som går vidare i rekryteringsprocessen kommer vi be om: 

  • minst två referenser, och
  • en filminspelning (ca 5 minuter) från en klassrumsmiljö som visar vem du är som lärare.

Tjänsten tillträds den 8 januari 2018 och är en tidsbegränsad tjänst under vårterminen 2018 med sista anställningsdag fredag 1 juni 2018.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 12 november, vänligen notera att intervjuer kan inledas innan sista ansökningsdatum. Ansökan skickas till biträdande rektor Jenny Abrahamsson via e-post jabrahamsson@swedishschool.org.uk. Skriv ”Gymnasielärare i historia/geografi” i ämnesraden i ditt mail.

Kontakt

Frågor om tjänsten besvaras av

biträdande rektor (ansvarig för gymnasiet) Jenny Abrahamsson. 

Telefon: +44 7825 331005,
E-post: jabrahamsson@swedishschool.org.uk

Nuvarande läraren Karl Liljas

E-post: kliljas@swedishschool.org.uk

Läs mer om skolan på vår webbplats


Svenska skolan i London söker lärare i matematik och NO, årskurs 7–9

Svenska skolan i London erbjuder dig en stimulerande miljö med modiga elever som drivs att viljan att lära sig mer och utvecklas som personer. Hos oss ges du möjlighet att fokusera på de pedagogiska delarna av läraryrket då vi har god arbetsro för alla, små undervisningsgrupper och kompetenta lärare.

Svenska skolan i London söker inför terminsstart i januari en lärare i matematik, teknik och NO-ämnen på 100%. Vi ser helst att du är behörig och legitimerad i de ämnena du undervisar i. I tjänsten ingår även delat mentorskap för en klass med 15 elever.

Vi söker följande kvalifikationer och kompetensområden:

  • Vana av att arbeta med formativ bedömning som en naturlig del av undervisningen i klassrummet
  • Besitter ett elevcentrerat förhållningssätt
  • Förmåga att självständigt och i samråd med kollegor kunna planera, utföra och prioritera arbetet på ett effektivt sätt
  • Vana av att arbeta digitaliserat och med tydlig struktur
  • Goda kunskaper i engelska

Meriterande är erfarenhet av att arbeta med SchoolSoft samt erfarenhet av att bo och arbeta utomlands.

Som lärare på skolan kommer du att ingå i en personalgrupp bestående av både engelsk- och svenskspråkiga kollegor med stort engagemang och ansvarstagande. Alla anställda är en viktig del av helheten och som anställd kommer du i olika sammanhang att representera skolan. Stor vikt kommer därför läggas vid personlig lämplighet.

Skicka din ansökan senast 5 november

I ansökan vill vi att du beskriver vad som gör dig till en ”outstanding” lärare, motiverar varför du vill arbeta på Svenska skolan i London och anger eventuell uppsägningstid.

Tjänsten tillträds 8 januari 2018 och vi tillämpar 6 månaders provanställning där tjänsten därefter övergår i ett treårsförordnande med möjlighet till förlängning. Individuell lönesättning tillämpas. Tjänsten tillsätts om nuvarande lärare får annan sökt tjänst utanför skolan.

Välkommen med din ansökan senast 5 november 2017 och notera att ansökningsprocessen sker löpande där ntervjuer via Skype kan inledas innan sista ansökningsdatum. Ansökan skickas till rektor Annika Simonsson Bergqvist via e-post. Skriv Ma/No i ämnesraden i ditt mail. Om du har frågor kan du kontakta Annika via mejl eller telefon. 

Annika Simonsson Bergqvist, rektor

mobil +447900405173 

abergqvist@swedishschool.org.uk

Läs mer på skolans webbplats.

www.swedishschool.org.uk


Svenska skolan på Mallorca söker en elevassistent

Svenska skolan på Mallorca söker en elevassistent eller pedagog som har goda erfarenheter av arbete med barn med särskilda behov. Tjänsten innebär att stötta enskild elev under mentors ledning. Tillträde är den 8 januari 2018. 

Skicka din ansökan med CV senast den 10 november 2017. Märk ansökningen med elevassistent.

jobb@svskmallorca.se


Senast granskad: 2017-11-03
Innehållsansvar: Professionsutvecklingsenheten