Betyg och bedömning

1-20 av 167 träffar

  1. Adaptiva och andra datorbaserade prov

    Rapporten är en kunskapsöversikt över forskning om och användning av adaptiva prov inom och utom Norden, med fokus på adaptiva prov i matematik, NO-ämnen och engelska. Rapporten avslutas med ett strategiskt diskussionsunderlag för framtida beslut om adaptiva prov i Sverige.

    Utgiven år
    2010
    Ladda ner som PDF (1904 KB)
  2. Barndomens förändrade villkor. Förutsättningar för barns lärande i en ny tid

    Samhällsförändringar har lett till att barndomen snabbt ändrat karaktär. Samhället har tagit socialt och pedagogiskt ansvar för barns utveckling och välbefinnande. Här beskrivs generella inslag som har stor påverkan på barn som familjemönster, föräldraskap, mångkulturell skola och konsumtionskultur.

    Utgiven år
    2010
    Ladda ner som PDF (759 KB)

    Beställ tryckt version:

    Pris
     30 kr (+porto)
    Antal sidor
    69
  3. Bedömning och betyg

    I rapporten beskrivs de kunskaper och erfarenheter som finns hos lärare som undervisar i årskurs 6. I rapporten föreslås också lämpliga insatser för Skolverket i den pågående informations- och kompetensutvecklingsinsatsen inom området bedömning och betygssättning.

    Utgiven år
    2011
    Ladda ner som PDF (722 KB)

    Beställ tryckt version:

    Pris
     50 kr (+porto)
    Antal sidor
    45
  4. Bedömningsaspekter

    För att bedömningen ska bli en del av undervisningen behöver läraren konkretisera kunskapskraven. Det ökar möjligheten för eleven att förstå vad som förväntas av honom eller henne. Konkreta bedömningsaspekter underlättar också planering av undervisning och återkopplingen till eleven.

    Utgiven år
    2014
    Ladda ner som PDF (168 KB)

Paginering för sökresultat: