1-20 av 160 träffar

  1. Den skriftliga individuella utvecklingsplanen (Reviderad 2017)

    För att underlätta arbetet med den skriftliga individuella utvecklingsplanen har det här materialet tagits fram som ett stöd. I stödmaterialet presenteras de blanketter som tagits fram för omdömen och framåtsyftande planering och hur de är tänkta att användas.

    Utgiven år
    2017
    Ladda ner som PDF (961 KB)

    Beställ tryckt version:

    Pris
     30 kr (+porto)
    Antal sidor
    32
  2. Betygsskalan och betygen B och D

    Det här stödmaterialet är till för att stödja en likvärdig tillämpning av bestämmelserna kring betygsskalan och betygen B och D och riktar sig till alla lärare som sätter betyg och till rektorer.

    Utgiven år
    2016
    Ladda ner som PDF (2732 KB)

    Beställ tryckt version:

    Pris
     25 kr (+porto)
    Antal sidor
    24
  3. Allmänna råd om prövning

    De allmänna råden om prövning gäller för grundskolan, specialskolan, gymnasieskolan och kommunal vuxenutbildning. De har tagits fram för att stödja huvudmän, rektorer och lärare i deras arbete med att genomföra prövningar på ett likvärdigt sätt.

    Utgiven år
    2016
    Ladda ner som PDF (447 KB)

    Beställ tryckt version:

    Pris
     50 kr (+porto)
    Antal sidor
    38
  4. Kunskapsbedömning i träningsskolan

    I alla skolformer ska elevernas kunskaper bedömas i relation till kunskapskraven men i träningsskolan behöver bedömningen också göras utifrån elevens förutsättningar.

    Utgiven år
    2015
    Ladda ner som PDF (489 KB)

    Beställ tryckt version:

    Pris
     50 kr (+porto)
    Antal sidor
    40
  5. Sambedömning i skolan

    Det här stödmaterialet har tagits fram för att stödja en likvärdig bedömning och betygssättning. Materialet riktar sig till sig till lärare, skolledare och andra som arbetar med pedagogisk utveckling i skolan.

    Utgiven år
    2014
    Ladda ner som PDF (5821 KB)

    Beställ tryckt version:

    Pris
     40 kr (+porto)
    Antal sidor
    39

Paginering för sökresultat: