1-19 av 19 träffar

  1. Greppa flerspråkigheten

    Vikten av att elevers språkliga kunskaper och erfarenheter ses som tillgångar för lärande i skolan är den röda tråden för den här kunskapsöversikten.

    Utgiven år
    2018
    Ladda ner som PDF (1382 KB)

    Beställ tryckt version:

    Pris
     30 kr (+porto)
    Antal sidor
    158
  2. Forskning för klassrummet

    Forskning för klassrummet - vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet i praktiken.

    Utgiven år
    2013
    Ladda ner som PDF

    Beställ tryckt version:

    Pris
     30 kr (+porto)
    Antal sidor
    91
  3. Barndomens förändrade villkor. Förutsättningar för barns lärande i en ny tid

    Samhällsförändringar har lett till att barndomen snabbt ändrat karaktär. Samhället har tagit socialt och pedagogiskt ansvar för barns utveckling och välbefinnande. Här beskrivs generella inslag som har stor påverkan på barn som familjemönster, föräldraskap, mångkulturell skola och konsumtionskultur.

    Utgiven år
    2010
    Ladda ner som PDF (759 KB)

    Beställ tryckt version:

    Pris
     30 kr (+porto)
    Antal sidor
    69
  4. Stödja och styra. Om bedömning av yngre barn.

    I boken diskuteras vad bedömning är och hur man bedömer yngre barns och elevers kunskapsutveckling. Hur kan en individuell utvecklingsplan se ut? Hur förhåller vi oss till att barnen och eleverna själva ofta inte vill bli bedömda medan vi vuxna gärna ser en utökad bedömning?

    Utgiven år
    2010
    Ladda ner som PDF (831 KB)

    Beställ tryckt version:

    Pris
     30 kr (+porto)
    Antal sidor
    77

Paginering för sökresultat:

  • Du läser nu sökresultat sida 1