Sök

Din sökning särskilt stöd gav 556 träffar


  1. Särskilt stöd i grundskolan läsåret 2019/20 Läsåret 2019/20 omfattas 5,5 procent av eleverna i grundskolan av ett åtgärdsprogram, vilket motsvarar nästan 59 800 elever. Andelen är i nivå

  2. Extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram Alla barn och elever har rätt till ledning och stimulans för att kunna utvecklas så långt som möjligt. En del elever har också rätt till extra

  3. Särskilt stöd i grundskolan läsåret 2020/21 I denna promemoria redogör vi för statistiken över särskilt stöd i grundskolan. Läsåret 2020/21 omfattas 5,8 procent av eleverna i grundskolan

  4. Särskilt stöd i grundskolan – läsåret 2022/23 Läsåret 2022/23 omfattas 5,9 procent av eleverna i grundskolan av ett åtgärdsprogram, vilket motsvarar knappt 65 200 elever. Andelen är i nivå

  5. Särskilt stöd i grundskolan – läsåret 2021/22 I denna promemoria sammanfattar vi statistiken över särskilt stöd i grundskolan. Läsåret 2021/22 omfattas 5,8 procent av eleverna i grundskolan

  6. Samarbete avgörande för elever i behov av särskilt stöd Det är viktigt att rektorer involverar lärare och specialpedagoger i dialog, samarbete och reflektion i det dagliga arbetet. Att reflektera

  7. Begränsad bild av inkludering i litteratur om särskilt stöd För de flesta betyder inkludering att man undviker särlösningar såsom till exempel särskilda undervisningsgrupper. Många lärare är positiva

  8. Statistik om särskilt stöd i grundskolan 2022/23 Andelen elever som får särskilt stöd är högst i årskurs nio, vilket innebär att stödet ofta sätts in i slutet av grundskolan. Mönstret har sett

  9. Särskilt stöd i grundskolan sätts fortsatt in för sent Andelen elever som får särskilt stöd är högst i årskurs nio, vilket innebär att stödet ofta sätts in i slutet av grundskolan. Mönstret har sett

  10. Särskilt stöd i grundskolan sätts in för sent Andelen elever som får särskilt stöd är högst i årskurs nio, vilket innebär att stödet sätts in i slutet av grundskolan. Särskilt stöd är vanligare bland