• Innehåll A-Ö
  • Lyssna
  • Languages
  • Sök
  • Undervisning
    • Förskolan
      • Läroplan
      • Förskollärarlegitimation
      • Stöd i arbetet
      • Inspiration och reportage
      • Kompetensutveckling
      • Forskning
    • Förskoleklassen
      • Läroplan
      • Kartläggning
      • Lärar- och förskollärarlegitimation
      • Stöd i arbetet
      • Inspiration och reportage
      • Kompetensutveckling
      • Forskning
    • Fritidshemmet
      • Läroplan
      • Lärar- och förskollärarlegitimation
      • Inspiration och reportage
      • Kompetensutveckling
      • Stöd i arbetet
      • Forskning
    • Grundskolan
      • Läroplan och kursplaner
      • Bedömning
      • Nationella prov
      • Betyg
      • IUP med omdömen
      • Lärarlegitimation
      • Kompetensutveckling
      • Stöd i arbetet
      • Inspiration och reportage
      • Forskning
    • Grundsärskolan
      • Läroplan och kursplaner
      • Bedömning
      • IUP med omdömen
      • Betyg
      • Lärarlegitimation
      • Kompetensutveckling
      • Stöd i arbetet
      • Inspiration och reportage
      • Forskning
    • Specialskolan
      • Läroplan och kursplaner
      • Bedömning
      • Nationella prov
      • IUP med omdömen
      • Betyg
      • Lärarlegitimation
      • Kompetensutveckling
      • Stöd i arbetet
      • Inspiration och reportage
      • Forskning
    • Sameskolan
      • Läroplan och kursplaner
      • Bedömning
      • Nationella prov
      • IUP med omdömen
      • Betyg
      • Lärarlegitimation
      • Kompetensutveckling
      • Stöd i arbetet
      • Inspiration och reportage
      • Forskning
    • Gymnasieskolan
      • Läroplan, program och ämnen
      • Bedömning
      • Nationella prov
      • Betyg
      • Lärarlegitimation
      • Kompetensutveckling
      • Stöd i arbetet
      • Inspiration och reportage
      • Forskning
    • Gymnasiesärskolan
      • Läroplan, program och ämnen
      • Bedömning
      • Betyg
      • Lärarlegitimation
      • Kompetensutveckling
      • Stöd i arbetet
      • Inspiration och reportage
      • Forskning
    • Vuxenutbildningen
      • Komvux i svenska för invandrare (sfi)
      • Komvux på grundläggande nivå
      • Komvux på gymnasial nivå
      • Särvux på grundläggande nivå
      • Särvux på gymnasial nivå
      • Anordna och administrera vuxenutbildning
    • Dansarutbildningen
      • Läroplan och kursplan
      • Bedömning
      • Betyg
      • Nationella prov
  • Skolutveckling
    • Leda och organisera
    • Statsbidrag
    • Forskning och utvärderingar
    • Kurser och utbildningar
    • Statistik
    • Inspiration och stöd i arbetet
    • Nationella skolutvecklingsprogram
    • Anordna och administrera utbildning
  • Regler och ansvar
    • Ansvar i skolfrågor
    • Skollagen och förordningar
    • Allmänna råd
    • Sök förordningar och föreskrifter (SKOLFS)
    • Aktuella regeländringar
    • Lärar- och förskollärarlegitimation
    • Barnkonventionen
  • Innehåll A-Ö
  • Om oss
    • Kontakta oss
    • Vår verksamhet
    • Organisation
    • Jobba hos oss
    • Kalender
    • Publikationer och nyhetsbrev
    • Press
    • Skolverkets hantering av personuppgifter
    • Öppna data
  • Innehåll A-Ö
  • Lyssna
  • Languages
  • Hem
  • › Undervisning
  • › Vuxenutbildningen
  • › Särvux gymnasial
  • › Bedömning i särvux gymnasial

Bedömning i särvux på gymnasial nivå

Här hittar du generellt stöd för bedömning för särvux, även kallat lärvux, på gymnasial nivå.

Kartläggning

Formativ bedömning

Sambedömning

Relaterat

Kartläggning av yrkeskunskaper

Kartläggningsverktyget är översatt till flera främmande språk och kan användas som stöd vid kartläggning av yrkeskunskaper, yrkesfärdigheter och yrkeskompetenser.

Prövning

Den som är bosatt i Sverige har möjlighet att genomgå prövning inom kommunal vuxenutbildning i alla kurser som det sätts betyg på och i gymnasiearbetet. Det gäller även den som tidigare har fått betyg på kursen eller sitt gymnasiearbete.

Grunder i skriftspråksutveckling för vuxna andraspråksinlärare

Vuxna andraspråksinlärare som ska lära sig läsa och skriva behöver först få en kartläggning gjord över sina färdigheter och kunskaper. Därefter kan språk- och skriftutvecklande undervisning påbörjas med eleven.

  • Hem
  • › Undervisning
  • › Vuxenutbildningen
  • › Särvux gymnasial
  • › Bedömning i särvux gymnasial
Skolverket
Upplysningstjänst och växel: 08-527 332 00
  • Kontakta Skolverket
  • Publikationer och nyhetsbrev
  • Press
  • Kalender
  • Jobba hos oss
  • Om webbplatsen
Lyssna
Languages
Till toppen Gå till toppen på sidan