Frågor och svar

Vad kan jag göra om jag upplever att det blir problem med min dator och att min ansökan inte kan skickas in?

Det finns flera saker du själv kan börja med att testa om du upplever problem med ansökan.

  1. Kontrollera att du har rätt version av webbläsaren.
  2. Kontrollera att din dators brandvägg inte blockerar trafiken för ansökningsportalen.
  3. Rensa cacheminnet i din dators webbläsare (se lathund om hur du gör Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.).
  4. Testa en annan av de rekommenderade webbläsarna (till exempel Chrome eller Firefox.)
  5. Prova igen vid ett senare tillfälle.
  6. Använd en annan dator.

Gör en ”digital pappersansökan” genom att välja detta alternativ i ansökningsportalen. Fyll sedan i blanketten på webben. Skriv ut och skriv under ansökan. Ta kopior på dina intyg och skicka in med din underskrivna ansökan.