Vi använder kakor

På skolverket.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.

Vad är kakor?
Till Innehållet
  • Innehåll A-Ö
  • Lyssna
  • Languages
  • Sök
  • Undervisning
    • Förskolan
      • Läroplan
      • Förskollärarlegitimation
      • Stöd i arbetet
      • Inspiration och reportage
      • Kompetensutveckling
      • Forskning
    • Förskoleklassen
      • Läroplan
      • Kartläggning
      • Lärar- och förskollärarlegitimation
      • Stöd i arbetet
      • Inspiration och reportage
      • Kompetensutveckling
      • Forskning
    • Fritidshemmet
      • Läroplan
      • Lärar- och förskollärarlegitimation
      • Inspiration och reportage
      • Kompetensutveckling
      • Stöd i arbetet
      • Forskning
    • Grundskolan
      • Läroplan och kursplaner
      • Bedömning
      • Nationella prov
      • Betyg
      • IUP med omdömen
      • Lärarlegitimation
      • Kompetensutveckling
      • Stöd i arbetet
      • Inspiration och reportage
      • Forskning
    • Grundsärskolan
      • Läroplan och kursplaner
      • Bedömning
      • IUP med omdömen
      • Betyg
      • Lärarlegitimation
      • Kompetensutveckling
      • Stöd i arbetet
      • Inspiration och reportage
      • Forskning
    • Specialskolan
      • Läroplan och kursplaner
      • Bedömning
      • Nationella prov
      • IUP med omdömen
      • Betyg
      • Lärarlegitimation
      • Kompetensutveckling
      • Stöd i arbetet
      • Inspiration och reportage
      • Forskning
    • Sameskolan
      • Läroplan och kursplaner
      • Bedömning
      • Nationella prov
      • IUP med omdömen
      • Betyg
      • Lärarlegitimation
      • Kompetensutveckling
      • Stöd i arbetet
      • Inspiration och reportage
      • Forskning
    • Gymnasieskolan
      • Läroplan, program och ämnen
      • Bedömning
      • Nationella prov
      • Betyg
      • Lärarlegitimation
      • Kompetensutveckling
      • Stöd i arbetet
      • Inspiration och reportage
      • Forskning
    • Gymnasiesärskolan
      • Läroplan, program och ämnen
      • Bedömning
      • Betyg
      • Lärarlegitimation
      • Kompetensutveckling
      • Stöd i arbetet
      • Inspiration och reportage
      • Forskning
    • Vuxenutbildningen
      • Komvux i svenska för invandrare (sfi)
      • Komvux på grundläggande nivå
      • Komvux på gymnasial nivå
      • Komvux som särskild utbildning på grundläggande nivå
      • Komvux som särskild utbildning på gymnasial nivå
      • Förändringar inom vuxenutbildningen
      • Anordna och administrera vuxenutbildning
    • Dansarutbildningen
      • Läroplan och kursplan
      • Bedömning
      • Betyg
      • Nationella prov
  • Skolutveckling
    • Leda och organisera
    • Statsbidrag
    • Forskning och utvärderingar
    • Kurser och utbildningar
    • Statistik
    • Inspiration och stöd i arbetet
    • Nationella skolutvecklingsprogram
    • Anordna och administrera utbildning
  • Regler och ansvar
    • Coronaviruset och covid-19 - regler för skolor och förskolor
    • Ansvar i skolfrågor
    • Skollagen och förordningar
    • Allmänna råd
    • Sök förordningar och föreskrifter (SKOLFS)
    • Aktuella regeländringar
    • Lärar- och förskollärarlegitimation
    • Barnkonventionen
  • Innehåll A-Ö
  • Om oss
    • Kontakta oss
    • Vår verksamhet
    • Organisation
    • Jobba hos oss
    • Kalender
    • Publikationer och nyhetsbrev
    • Press
    • Skolverkets hantering av personuppgifter
    • Öppna data
  • Innehåll A-Ö
  • Lyssna
  • Languages
  • Hem
  • › Skolutveckling
  • › Leda och organisera skolan

Leda och organisera

Här hittar du, som rekryterar och leder personal, stöd för att organisera verksamheten och utveckla ditt arbete.

Systematiskt kvalitetsarbete

Leda personal

Ge extra stöd till elever

Leda digitalisering

Värdegrund och arbetsmiljö

Nyanlända barn och elevers utbildning

Organisera för fortsatta studier och arbetsliv

Kommuners tillsyn av fristående förskolor

Samverkan för bästa skola

  • Dekorationsbild Leda och organisera

    Skolchefer samverkar för ny kunskap

    Skolverket har satt ihop tre nätverk med skolchefer runt om i Sverige, med uppdrag att ta fram ny kunskap.

  • Leda och organisera

    Implementera de ändrade kurs- och ämnesplanerna

    Här hittar du som är skolchef eller rektor förslag på hur ni kan planera och organisera arbetet.

  • fyra elever håller om varandra på rad Stöd i arbetet

    Koll på trygghet och studiero

  • en förskollärare undervisar elever i förskoleklassen Leda & organisera

    Tidiga och samordnade insatser för barn och unga

  • Nationella prov

    Digitala nationella prov

    Vi arbetar med att digitalisera de nationella proven och skapa möjligheter för extern bedömning. Att eleverna skriver uppsatsdelarna på dator är ett första steg.

  • Påminn unga om att allt inte är som vanligt

    Allt är inte som vanligt heter Folkhälsomyndighetens kampanj för att påminna unga och unga vuxna om att spridningen av covid-19 fortfarande pågår. Du kan hjälpa till att sprida kampanjen på din skola.

  • Hem
  • › Skolutveckling
  • › Leda och organisera skolan
Skolverket
Upplysningstjänst och växel: 08-527 332 00
  • Kontakta Skolverket
  • Publikationer och nyhetsbrev
  • Press
  • Kalender
  • Jobba hos oss
  • Om webbplatsen
Lyssna
Languages
Till toppen Gå till toppen på sidan