Skolverket står bakom e-tjänsten för statsbidrag. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda e-tjänsten. Den här sidan beskriver hur vi uppfyller lagen om tillgänglighet för digital offentlig service. Vi redovisar också kända tillgänglighetsproblem och beskriver hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dessa.
Vi är medvetna om att delar av e-tjänsten för statsbidrag inte är helt tillgängliga. Detta beror främst på att tjänsten bygger på äldre tekniska plattformar. Arbete pågår med att åtgärda brister i tillgänglighet.
Om du behöver innehåll från e-tjänsten som inte är tillgängligt för dig, men som är undantaget från lagens tillämpningsområde enligt beskrivning nedan, kan du meddela oss på följande sätt:
Post: E-tjänsten för statsbidrag
Statsbidragsenheten
Skolverket
106 20 Stockholm
Vi svarar normalt inom tre arbetsdagar. Längre svarstider kan dock förekomma beroende på aktuell belastning och på hur din fråga prioriteras.
Myndigheten för digital förvaltning (DIGG) har ansvaret för tillsyn enligt lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning och påtala detta.
Myndigheten för digital förvaltning Länk till annan webbplats.
Den här e-tjänsten är delvis förenlig med nivå AA i standarden WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) version 2.1. Vi vet att den inte uppfyller samtliga kriterier i WCAG.
Vi strävar hela tiden efter att förbättra e-tjänstens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, kontakta oss så att vi får veta att problemet finns. På sidan Om skolverket.se finns ett formulär där du kan lämna din synpunkt.
Vi har gjort en självskattning (intern testning) av e-tjänsten för statsbidrag med hjälp av extern och intern expertis.
Senaste bedömningen gjordes den 21 september 2020. Redogörelsen uppdaterades senast den 23 september 2020.
Publicerades den .