Till Innehållet
Skolverket Skolverket logotyp
  • Innehåll A-Ö
  • Lättläst
  • Languages
  • Sök
  • Undervisning
    • Förskolan
      • Läroplan
      • Förskollärarlegitimation
      • Stöd i arbetet
      • Inspiration och reportage
      • Kompetensutveckling
      • Forskning
    • Förskoleklassen
      • Läroplan
      • Kartläggning
      • Lärar- och förskollärarlegitimation
      • Stöd i arbetet
      • Inspiration och reportage
      • Kompetensutveckling
      • Forskning
    • Fritidshemmet
      • Läroplan
      • Lärar- och förskollärarlegitimation
      • Inspiration och reportage
      • Kompetensutveckling
      • Stöd i arbetet
      • Forskning
    • Grundskolan
      • Läroplan och kursplaner
      • Bedömning
      • Nationella prov
      • Betyg
      • IUP med omdömen
      • Lärarlegitimation
      • Aktuella förändringar på grundskolenivå
    • Grundsärskolan
      • Läroplan och kursplaner
      • Bedömning
      • IUP med omdömen
      • Betyg
      • Lärarlegitimation
      • Aktuella förändringar på grundskolenivå
    • Specialskolan
      • Läroplan och kursplaner
      • Bedömning
      • Nationella prov
      • IUP med omdömen
      • Betyg
      • Lärarlegitimation
      • Aktuella förändringar på grundskolenivå
    • Sameskolan
      • Läroplan och kursplaner
      • Bedömning
      • Nationella prov
      • IUP med omdömen
      • Betyg
      • Lärarlegitimation
      • Aktuella förändringar på grundskolenivå
    • Gymnasieskolan
      • Läroplan, program och ämnen
      • Bedömning
      • Nationella prov
      • Betyg
      • Lärarlegitimation
      • Aktuella förändringar på gymnasial nivå
    • Gymnasiesärskolan
      • Läroplan, program och ämnen
      • Bedömning
      • Betyg
      • Lärarlegitimation
      • Stöd i arbetet
      • Nya ämnesbetygsreformen
      • Nya namn på skolformerna samt stärkt utbildning
    • Vuxenutbildningen
      • Komvux i svenska för invandrare (sfi)
      • Komvux på grundläggande nivå
      • Komvux på gymnasial nivå
      • Komvux som särskild utbildning på grundläggande nivå
      • Komvux som särskild utbildning på gymnasial nivå
      • Förändringar inom vuxenutbildningen
      • Anordna och administrera vuxenutbildning
    • Dansarutbildningen
      • Läroplan och kursplan
      • Bedömning
      • Betyg
      • Nationella prov
      • Aktuella förändringar på grundskolenivå
  • Skolutveckling
    • Säkerhet och krisberedskap
    • Kvalitetsdialoger
    • Nationellt kvalitetssystem
    • Leda och organisera
    • Statsbidrag
    • Forskning och utvärderingar
    • Kurser och utbildningar
    • Statistik
    • Inspiration och stöd i arbetet
    • Nationella skolutvecklingsprogram
    • Anordna och administrera utbildning
    • Skolenhetsregistret
  • Regler och ansvar
    • Ansvar i skolfrågor
    • Skollagen och förordningar
    • Allmänna råd
    • Sök förordningar och föreskrifter (SKOLFS)
    • Aktuella regeländringar
    • Så styrs skolan
    • Lärar- och förskollärarlegitimation
    • Barnkonventionen
  • För dig som ...
    • Vill bli lärare
    • Är arbetsgivare
    • Är elev, förälder eller vårdnadshavare
    • Är skolbibliotekarie
    • Är studie- och yrkesvägledare
  • Om oss
    • Kontakta oss
    • Vår verksamhet
    • Organisation
    • Jobba hos oss
    • Kalender
    • Publikationer och nyhetsbrev
    • Hantering av personuppgifter
    • Öppna data
    • Press
    • Aktuellt
  • Innehåll A-Ö
  • Lättläst
  • Languages
  • Start
  • › Om oss
  • › Press
  • › Debattartiklar

Debattartiklar

Här hittar du Skolverkets debattartiklar och repliker som publicerats i olika medier.

Arkiv pressmeddelanden

Arkiv nyheter

Senast uppdaterad 28 april 2022
  • 2022
    • Juni
    • April
  • 2021
    • November
    • September
    • Mars
    • Januari
  • 2020
    • Juni
    • Maj
    • Februari
  • 2019
    • Oktober
    • September
    • Juni
    • Maj
    • April
    • Mars
    • Februari
  • 2018
    • December
    • November
    • Oktober
    • Juni
    • Januari
  • 2017
    • November
    • Februari
  • 2022-06-15
    Replik: ”Förskolläraren vet när digitala verktyg ska användas”
  • 2022-04-01
    Replik: Elever med dyslexi har rätt till anpassningar
  • 2021-11-30
    Replik: Skolverket arbetar med en komplex helhet
  • 2021-11-22
    Replik: Vi stärker arbetet mot hedersförtryck
  • 2021-09-22
    Replik: Vårt arbetssätt bygger på tillit och förtroende
  • 2021-03-08
    Replik: Insatser för lärare gynnar även eleverna
  • 2021-01-27
    Replik: Självklart beslutar riksdag och regering
  • 2021-01-22
    Replik: Betygen måste bli mer likvärdiga
  • 2020-06-26
    Skolverket raderar ”guldpartner” till Ung företagsamhet: ”Missvisande”
  • 2020-05-07
    Skolverkets gd: Vi har alla ett ansvar
  • Start
  • › Om oss
  • › Press
  • › Debattartiklar
Skolverket
Upplysningstjänst och växel: 08-527 332 00
  • Kontakta Skolverket
  • Publikationer och nyhetsbrev
  • Kalender
  • Jobba hos oss
  • Om webbplatsen
Languages
Till toppen Gå till toppen på sidan