Sök

Din sökning särskilt stöd gav 560 träffar


  1. Särskilt stöd i grundskolan läsåret 2019/20 Läsåret 2019/20 omfattas 5,5 procent av eleverna i grundskolan av ett åtgärdsprogram, vilket motsvarar nästan 59 800 elever. Andelen är i nivå

  2. Särskilt stöd i grundskolan läsåret 2020/21 I denna promemoria redogör vi för statistiken över särskilt stöd i grundskolan. Läsåret 2020/21 omfattas 5,8 procent av eleverna i grundskolan

  3. Särskilt stöd i grundskolan – läsåret 2022/23 Läsåret 2022/23 omfattas 5,9 procent av eleverna i grundskolan av ett åtgärdsprogram, vilket motsvarar knappt 65 200 elever. Andelen är i nivå

  4. Särskilt stöd i grundskolan – läsåret 2021/22 I denna promemoria sammanfattar vi statistiken över särskilt stöd i grundskolan. Läsåret 2021/22 omfattas 5,8 procent av eleverna i grundskolan

  5. Särskilt stöd i grundskolan - läsåret 2023/24 Läsåret 2023/24 får knappt 68 600 elever i grundskolan någon form av särskilt stöd, vilket motsvarar 6,2 procent av samtliga elever i grundskolan

  6. Särskilt stöd i grundskolan ökar något 6,2 procent av eleverna i grundskolan omfattas av ett åtgärdsprogram, vilket motsvarar knappt 68 600 elever. Det är en liten ökning jämfört med föregående läsår

  7. Något fler elever får särskilt stöd Läsåret 2023/24 får knappt 68 600 elever i grundskolan någon form av särskilt stöd, vilket motsvarar 6,2 procent av samtliga elever i grundskolan och är en liten

  8. Extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram Alla barn och elever har rätt till ledning och stimulans för att kunna utvecklas så långt som möjligt. En del elever har också rätt till extra

  9. Samarbete avgörande för elever i behov av särskilt stöd Det är viktigt att rektorer involverar lärare och specialpedagoger i dialog, samarbete och reflektion i det dagliga arbetet. Att reflektera

  10. Begränsad bild av inkludering i litteratur om särskilt stöd För de flesta betyder inkludering att man undviker särlösningar såsom till exempel särskilda undervisningsgrupper. Många lärare är positiva